donderdag 12 maart 2009

Als eerste even een probleempje

Alle rails ligt en alles ligt netjes strak tegen elkaar aan. Mijn BR94 en BR80 rijden zonder ook maar één probleem netjes hun rondjes.

Afgelopen weekend in Houten een BR64 gekocht welke wel problemen heeft om netjes rond te komen omdat er een kruiswissel verwerkt is in de baan. De BR64 rijd netter en langzamer dan de andere twee maar de kruiswissel nemen zonder stil te vallen wil nog niet lukken. Kruiswissels zijn natuurlijk altijd al wat gevoeliger, maar dat de trein helemaal stil valt en daarna weer langzaam begint met optrekken mag natuurlijk niet.

Als eerste goed gekeken of ik aan de wissel of trein iets kon zien aan de buitenkant. Op de afbeelding kan je zien dat de twee kleine groene streepjes niet de lengte halen van de lange streep. De achterste wieltjes hebben anti slip bandjes en nemen dus geen stroom op. Ik stond voor een raadsel.

Uiteindelijk heb ik het lokje uit elkaar geschroefd en heb ik de voor- en achterloopwielen even goed schoongemaakt. 9 van de 10 keer gaat het nu wel goed. Ook op halve snelheid. Misschien dat de lok ook wel een beetje in moest lopen want het is mij niet bekend hoelang deze 2e hands lok stilgestaan heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten