zondag 15 maart 2009

Problemen met mijn BR64.. GRRRRRR

Toen ik de BR64 vorige week in Houten kocht, reed de trein helemaal super. Ik weet niet wat er verandert is maar blijkbaar gaat er toch iets niet helemaal goed. Mijn trein rijdt nogal stotterend. Gelijk maar even open geschroeft. In eerste instantie kon ik helemaal niets ontdekken. Tot ik de BR64 langzaam liet lopen. Het wormwiel (op afbeelding zwart) stuiterde op het (rode )tandwiel eronder. Zoeken zoeken en nog eens zoeken. Uiteindelijk zag ik dat niet alle tandjes van het rode tandwiel dezelfde afstand hadden. Er waren er 2 die (zo lijkt het) iets verder uit elkaar staan. Momenteel twijfel ik nog wat ik moet gaan doen. Of een nieuw tandwiel bestellen en zelf gaan knutselen of met de lok naar een winkel om te vragen of zij het kunnen repareren. Hoor graag of jullie tips voor mij hebben want ik weet het even niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten